Coaching

Coaching kinderen van statushouders

Kinderen van statushouders hebben volgens onderzoek een verhoogd risico op psychosociale problemen, overgewicht, verdrinking vanwege niet kunnen zwemmen en een ongezonde leefstijl. Het vraagt extra inspanning van gemeenten om de kinderen goed in beeld te krijgen en laagdrempelige ondersteuning te bieden. Dit voorkomt zwaardere problematiek op termijn.

Stichting IPN biedt kinderen van statushouders extra begeleiding in hun dagelijkse leven, met een focus op het onderwijs. Door jonge vrijwilligers zoals studenten of zogenoemde ‘young professionals’ te koppelen aan deze kinderen van een leeftijd tussen de 8-16 jaar dragen wij bij aan de persoonlijke ontwikkeling van deze kinderen. De coach is een luisterend oor voor het kind, ondersteunt waar nodig met het huiswerk en begeleidt het kind bij haar of zijn sociaal netwerk. Stichting IPN begeleidt dit traject. De werving van studenten wordt gedaan via samenwerking met verschillende studenten- en jongerenorganisaties.