Rekening openen
Je kunt bij elke bank een rekening openen nadat je een sessie hebt gekregen, maar voordat je een sessie hebt gekregen, kun je alleen een rekening openen bij de ING bank.
Als je naar de bank of de filialen (in Primera of Bruna) gaat, moet je je BSN-nummer, je verblijfsvergunning (als je die hebt) en je camping ID-kaart meenemen. Door je e-mailadres, adres en telefoongegevens in te voeren, wordt de account geopend. Zonder afspraak wordt de procedure meestal niet uitgevoerd. Maak daarom een afspraak.
Als je een rekening opent, raden we je aan om een enkele rekening te openen als twee kaarten voor degenen die getrouwd zijn.
Als je het COA je nieuwe rekening geeft nadat je de rekening hebt geopend, wordt je geld nu op deze rekening bijgeschreven.
Je kunt vier keer per jaar gratis geld op je rekening storten. De kosten worden later in rekening gebracht. Je kunt geld storten bij de geldautomaten in İNG Bank of bij geldautomaten die stortingen toestaan.
Internetbankieren
Je ging naar de vestiging en deed de nodige procedures. Daarna zou je een e-mail moeten ontvangen. De inkomende e-mail bevat je gebruikersnaam. In een andere brief (die ook samen verstuurd kan worden) staat bij welk filiaal en wanneer je je wachtwoord voor internetbankieren kunt opvragen.
Opmerking: Wees voorzichtig met het geven van een telefoonnummer. Dit nummer ontvangt een verificatiecode wanneer u toegang krijgt tot internetbankieren. Controleer of er een actieve lijn is.
Omdat je de betaalpas heel vaak gebruikt, is de kans groot dat je hem kwijtraakt. Als je je bankkaart kwijt bent, neem dan onmiddellijk contact op met de bank via de mobiele app, website of telefoon om je kaart te blokkeren en een nieuwe aan te vragen.
Let op: Als je je ING-bankkaart verliest, duurt het 3 dagen voordat je een nieuwe kaart ontvangt als je de kaart blokkeert via de applicatie op de telefoon. Als je je oude kaart binnen deze 3 dagen terugvindt, kun je, om geen tijd te verliezen, onmiddellijk naar de website van ING gaan en op de knop Blokkering opheffen klikken, waarna een bevestigingsbericht op het aanvraagscherm verschijnt. Zodra je dit hebt bevestigd, kun je je verloren en gevonden bankkaart blijven gebruiken met de oude informatie (wachtwoord, enz.), je hebt 3 dagen de tijd om deze te gebruiken.
Nadat u de wachtwoorden hebt ontvangen, wordt u gevraagd naar de volgende pagina te gaan. Op de volgende pagina moet je de code invoeren die naar je telefoon wordt gestuurd. Op deze manier heb je via de browser toegang tot het internetbankieren.
Hieronder vindt u de informatie op de website van de bank.
Informatie van de bank over het onderwerp
Is dit de eerste keer dat je inlogt?
Neem dan eenmalig 4 eenvoudige stappen. Tijdens deze stappen bevestigt ING mijn aanvraag en maak je een nieuw wachtwoord aan. Zo kun je direct beginnen met internetbankieren.
Inloggen
Begin in- en uitklapbaar paneel.
Inloggen met ING.nl Klik op de homepage van ING.nl rechtsboven op ‘Inloggen’.
Einde vouwen en vouwpaneel.
Gebruikersnaam en wachtwoord
Start het vouwen en vouwen van het paneel.
Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in op het inlogscherm dat verschijnt.
Einde vouwen en vouwpaneel.
Wijzig je wachtwoord
Start het vouwen en vouwen van het paneel.
Wijzig het wachtwoord dat je van ING hebt ontvangen in een wachtwoord naar keuze. Daarna kun je inloggen op Mijn ING met je nieuwe wachtwoord.
Einde vouwen en vouwpaneel.
Bevestig uw inloggegevens
Start het vouwen en vouwen van het paneel.
U bevestigt uw inloggegevens op dezelfde manier als u opdrachten bevestigt in Mijn ING. U ontvangt sms-codes om aan de slag te gaan, waarna u de Mobiel Bankieren App kunt activeren en bevestigen met de app.
Met de bovenstaande handelingen wordt u aangemeld bij internetbankieren. Latere transacties kunnen worden afgehandeld via internetbankieren.
Mobiel bankieren
Activering wordt als volgt uitgelegd op de pagina van de bank.
Activering in 7 stappen
- Klik op deze pagina op de oranje knop ‘Activeer uw app’ en log in op Mijn ING om uw apparaten te bekijken.
- Selecteer ‘Activeren’ naast het juiste apparaat. Je ontvangt een TAN-code via sms.
- Voer de TAN-code in (in mijn ING).
- Je ontvangt nu een 6-cijferige bevestigingscode: onthoud deze.
- Open de Mobiel Bankieren App op uw smartphone of tablet en voer uw bankkaartgegevens in.
- Voer de bevestigingscode in.
- Je ziet dan de Algemene voorwaarden: Zodra je deze accepteert, kun je een mobiele PIN aanmaken en wordt de app geactiveerd.
Alternatief. (Geen alternatieve manier, gewoon een andere manier van uitdrukken)
ALS JE INLOGT OP HET INTERNET BRANCH, ZAL JE HET VOLGENDE SCHERM ZIEN (Afbeelding-2). ALS NIET GEZIEN;
Klik op het pijltjesteken rechts van je naam en klik op de +Profile CLICK++++ Onderaan het scherm dat opent, in de sectie “Toegang tot je bankzaken” + Uw beveiligingsinstelling wijzigen–Druk op de knop . Het volgende scherm wordt geopend.
Als we bovenstaand scherm zien, downloaden we de “app voor mobiel bankieren” op onze telefoon. (Zorg ervoor dat de applicatie voor Nederland is) (Voor het gemak is het goed om de internettak open te hebben in de browser).
De app vraagt ons om informatie. Opnieuw vullen we het formulier in de App in met de gebruikersnaam en de informatie op de kaart en klikken op volgende. Als het klikt, zegt het inloggen voor mobiel wachtwoord aanvragen in APP (inloggen op in internet vestiging.) en dan gaan we terug naar de app. (hierbij ga ik ervan uit dat je ingelogd bent ing.nl op de pc, dus we hebben niet opnieuw ingelogd vanaf de telefoon).
APP zegt bevestigingscode invoeren.
In de bovenstaande afbeelding, in het gedeelte “mobiele apparaten” vande app,staat het model van onze telefoon naast de knop Activete, we drukken erop.
- Voer vervolgens de code in die als SMS naar de telefoon is gestuurd We nemen de bevestigingscode. We schrijven de bevestigingscode die hier staat in de bevestigingscode sectie in de app. Veee APP is actief.
Instellingen voor mobiele bank
Nadat je bent ingelogd op je account en de mobiele applicatie hebt geactiveerd, kun je je betaalpas activeren via het onderstaande scherm (Afbeelding-3). Sterker nog, als je naar het filiaal gaat om te internetbankieren, zullen ze het voor je doen als je het personeel vraagt om je geldautomaat te activeren. Als je dit niet doet, kun je dit eenvoudig doen door in het onderstaande scherm op “betaalpas activeren” te klikken.
Je kunt deze instellingen openen vanaf de hoofdpagina door op Service te klikken.