INTEGRATIE, VERVOER

Fietsen

Zorg ervoor dat je de fietstermen kent voordat je ons artikel leest.

FIETS KONINKRIJK NEDERLAND

Het belang en de geschiedenis van fietsen in Nederland:

Nederland is een land met een minister-president die reist door zijn tas achterop een fiets te zetten, en met parlementsleden en ministers die hun opgevouwen fiets uitvouwen als ze uit de trein stappen en naar het parlementsgebouw gaan. Hoewel het land meer dan 17,5 miljoen inwoners telt, laat het feit dat er meer dan 20 miljoen fietsen zijn zien hoeveel waarde de inwoners van dit land hechten aan fietsen. Want in Nederland zijn fietsen geen voertuigen die als rantsoencadeau worden gekocht en aan het eind van de zomer op zolder worden gezet. Het tweede land in Europa waar fietsen het meest worden gebruikt is Denemarken. Sinds de jaren 1970 maakt de fiets deel uit van het leven van Nederlanders als noodzaak en gewoonte. De verkeersregels werden dienovereenkomstig bepaald en de nodige infrastructuursystemen werden opgezet. Aan de andere kant zijn de straten in Nederland te smal om voldoende parkeergelegenheid te bieden (hoewel er af en toe brede straten zijn). Nederlanders geven de voorkeur aan de fiets om sneller te kunnen manoeuvreren en bewegen in steden. Want als je met de auto gaat, stimuleert de tijd die je kwijt bent aan het zoeken naar een parkeerplaats en de moeilijkheid om een parkeerplaats te vinden het fietsen. Voor fietsen is er niet zo’n probleem, er zijn flexibelere parkeermogelijkheden op het platteland en in de steden. Parkeerplaatsen voor fietsen zijn gereserveerd voor en rond treinstations, gemeenten, bushaltes en zelfs markten. Daarom is het gemakkelijk om parkeerplaatsen voor fietsen te vinden, zelfs in dichtbevolkte steden.

In Nederland zijn er 35 duizend kilometer aan fietsroutes door het hele land. Er zijn zelfs fietssnelwegen die ’s nachts verlicht zijn. Officieel betekent dit dat steden met elkaar verbonden zijn door fietspaden, net als snelwegen. Er zijn niet alleen fietspaden, maar ook fietsknooppunten en zelfs enorme fietsenstallingen. Aan de andere kant worden fietsen die midden op de weg staan of waar ze niet horen te staan in de drukste delen van grote steden en die niet op tijd worden weggehaald, verwijderd door de ambtenaren die ze een nummer geven en ze zo nodig afzagen en meenemen. In Nederland ligt momenteel 6 duizend kilometer aan fietspaden buiten de stadscentra. Met zijn bijna perfect ontworpen fietspaden is het erin geslaagd om het veiligste fietsland ter wereld te worden.

In 2011 werd ’s werelds eerste grote rotonde voor fietsen gebouwd. En het is 70 meter boven de grond. hangend op grote hoogte. Deze kruising kreeg de naam“Hovenring”. De naam is een verwijzing naar Eindhoven, Veldhoven en Meerhoven, omdat de rotonde dient als verbinding naar de aangrenzende regio’s Eindhoven, Veldhoven en Meerhoven. In de steden Amsterdam, Utrecht, Groningen en Zwolle heeft de fiets de hoogste prioriteit. 

Nederlanders kunnen minimaal 20 kilometer per dag fietsen en volgens statistieken fietst een Nederlander gemiddeld 888 kilometer per persoon per jaar. Er wordt jaarlijks ongeveer 15 miljard kilometer gefietst in het land. 

Voor Nederlanders zijn fietsen belangrijk en ze kunnen ook kwaliteitsproducten kopen door goed geld te betalen voor de fiets die ze hun hele leven zullen gebruiken. Als je in grote steden een mooie en goede fiets hebt (bijvoorbeeld 800 euro), moet je bepaalde voorzorgsmaatregelen nemen om hem niet kwijt te raken. Daarom moet je voorzichtiger en bewuster zijn dan normaal bij het op slot zetten van de fiets en meer gegarandeerde oplossingen zoeken voor het parkeren met een slot. Nederlanders gebruiken 2 sloten voor een gemiddelde fiets.  In grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag zijn fietsen in overvloed te vinden en vrij goedkoop (voor 40-50 euro). Als je je fiets dus ergens neerzet, kan het je niet eens schelen of hij gestolen wordt. Maar in kleinere plaatsen kan diefstal minder voorkomen dan in grote steden. In elk geval is het verstandig en gepast om de fiets op slot te zetten in een stalling met andere fietsen, indien mogelijk. 

Hoe is Nederland een fietsland geworden?

II. Nederland, dat zijn economie na de Tweede Wereldoorlog snel ontwikkelde, begon zich op voertuigen te richten naarmate het economische niveau steeg. Met de toename van het autogebruik is ook het aantal verkeersongevallen met fietsen, die een groot deel van het verkeer uitmaken, toegenomen. In 1971 kwamen 3.300 mensen om bij ongevallen. Het feit dat bijna 400 van de doden kinderen waren, was onacceptabel voor de Nederlanders. Na deze incidenten gingen mensen de straat op en eisten veilige wegen voor voetgangers, kinderen en fietsers. Deze verzoeken werden ingewilligd door de Nederlandse regering.   Met de oliecrisis van 1973 kondigde de regering aan dat mensen hun levensstijl moesten veranderen en minder afhankelijk moesten worden van energie. Dit maakte de weg vrij voor Nederlanders om weer te gaan fietsen in het verkeer. Om dit aan te moedigen werd tussen 1973 en 1974 een autoloze zondag ingevoerd. Deze app herinnerde mensen eraan hoe steden eruit zien zonder auto’s. Deze toepassing heeft laten zien dat gemotoriseerde voertuigen de gemeenschappelijke leefruimtes in de stad om zeep helpen, hoe de stad is geworden en de vervuiling van het milieu. Aanhoudende volksprotesten leidden tot de invoering van nieuwe maatregelen. Halverwege 1970 begon de regering met de voorbereidingen voor de reconstructie van fietspaden. Fietspaden werden voor het eerst aangelegd in de steden Tilburg en Den Haag. Deze wegen werden erkend als de fundamenten van de infrastructuur van fietspaden in de wereld. Na deze wegen steeg het fietsgebruik alleen al in de stad Den Haag met 60%. In Tilburg lag dit percentage rond de 74 procent. Vandaag de dag is fietsen onmisbaar geworden voor het hele land. Momenteel bieden veel bedrijven financiële steun aan werknemers die fietsen willen kopen en gebruiken om naar het werk te gaan. De kosten voor de aankoop van een fiets worden afgetrokken van de persoonlijke belastingen. Werkgevers betalen ook 19 cent per kilometer voor werknemers die naar het werk fietsen. Momenteel gaat 40-45 procent van de mensen met de fiets naar het werk in plaats van met de auto. De overheid heeft in sommige stadscentra ook secties gecreëerd waar alleen fietsen zijn toegestaan en voertuigen zijn verboden.

  In Utrecht, ’s werelds grootste fietspark

In Utrecht werd ’s werelds grootste “Fietspark” geopend, een park van drie verdiepingen en 350 meter hoog met een totale capaciteit van 12.500 fietsen, waar mensen die met de fiets naar het werk komen hun fiets kunnen stallen en dat ook door het grote publiek kan worden gebruikt. Het park is 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend en de eerste 24 uur gratis te gebruiken. Voor de tweede dag betaal je 1,25 euro per dag. De begane grond en derde verdieping worden gebruikt voor dagelijkse parkeergelegenheid. Alleen abonnees mogen de middelste verdieping gebruiken en in- en uitstappen kan met een OV-chipkaart.  

Hoe koop ik een tweedehands fiets in Nederland?

Omdat fietsen in Nederland heel gewoon is, zijn er veel plaatsen waar fietsen en tweedehands fietsen worden verkocht. In Nederland moet je vooral tweedehands fietsen kopen. Want als je een nieuwe fiets koopt, is de kans dat hij gestolen wordt vrij groot. Als je een tweedehands fiets koopt die er heel nieuw uitziet en je koopt hem niet van de eigenaar, dan is de kans groot dat hij gestolen is of gestolen wordt. Er is zelfs een website ontworpen om te controleren of je fiets gestolen is. Elke fiets heeft een chipnummer en een framenummer. Met behulp van deze nummers kun je ook nagaan of de fiets gestolen is voordat je een fiets koopt op de website met de extensie“www.fdr.rdw.nl”. voor tweedehands fietsen kunt u vinden op de website van Marktplaats of (Opmerking: Marktplaats is trouwens niet alleen voor fietsen, het is een platform waar je veel tweedehands goederen kunt vinden, soms zelfs Gratis (gratis) (keukengerei, meubels, handgereedschap, fietsen, noem maar op). Kinderen groeien met de dag en als ze groeien, is het noodzakelijk om hun fietsen te vervangen. In deze applicatie kun je kinderfietsen “gratis” vinden en je kunt zelfs kinderfietsen vinden voor 10 euro. Je kunt de fiets van je opgroeiende kind ook verkopen. Als je je afvraagt hoeveel de nieuwe fiets kost die je voor 10 euro hebt gekocht, dan begint dat rond de 500-600-700 euro. Kortom, als je niet op nul denkt, kun je hier fietsen vinden voor elke prijs. Er zijn zelfs fietsen voor 1000, 1500 euro, dus stel je voor dat er auto’s zijn die goedkoper zijn dan deze prijzen. Aan de andere kant is het mogelijk om tweedehands fietsen te vinden bij tweedehandswinkels, fietsgarages en zelfs bij andere verkopers. 

Waar moet je op letten bij het kopen en gebruiken van een fiets?

Allereerst is de breedte van de diameter van het fietswiel van belang, hoe groter de diameter van het wiel, hoe korter het aantal pedalen dat je draait. Dit groeit of krimpt recht evenredig met de lengte van mensen. Voor een gemiddelde van 1,60 cm is een wiel van 24 inch voldoende. Als je niet zo lang bent als de Nederlanders, kun je kiezen voor de fietsen (kleinere inches) waar Aziaten de voorkeur aan geven. Als je ongeveer 1,80 en 1,90 cm lang bent, kun je beter kiezen voor 28-30 inch wielen. Aan de andere kant kun je ook kinder- of babyzitjes toevoegen aan de fietsen en kun je ook honden of goederen vervoeren met het transportvoertuig. Er zijn ook speciaal ontworpen fietsen voor. Als je je fietsen op deze manier wilt gebruiken, moet je misschien apparatuur aan de fietsen bevestigen. Je vindt gebruikte fietsonderdelen vooral in tweedehandswinkels en rommelwinkeltjes die hun spullen voor 1 euro verkopen. Zo kun je de nodige aansluitingen maken en een kinderzitje, een opbergkrat of een hondentent toevoegen. In Nederland is het ook verplicht om ’s nachts op het hoofd te fietsen. Een (lamp)lamp die brandt met behulp van een dynamo is onmisbaar. In Nederland, waar een licht ’s nachts verplicht is voor fietsers, is dit een onmisbaar onderdeel van je fiets. De ketting is het tweede belangrijkste apparaat om de fiets op slot te zetten. Er zijn veel soorten sloten in Nederland, en er zijn ook vrij dure sloten. De belangrijkste soorten sloten zijn vast in de carrosserie, vast aan het wiel, kettingen die extern van de carrosserie of het wiel kunnen worden aangesloten. Sloten zijn verkrijgbaar voor 5 euro, 15-20 of zelfs tot 50 euro. 

Fietsen in Nederland

Bijna iedereen in Nederland heeft een fiets. Normale fietsen zijn over het algemeen groter en gebruikers kunnen meer rechtop op het zadel staan. De andere is professioneler, zoals een racefiets. Het gemiddelde aantal fietsen per persoon in Nederland ligt tussen de 1,5-2 (Nederlanders geven over het algemeen de voorkeur aan één sportfiets en één voor op reis of normaal gebruik). Er zijn ook mensen die nieuwe fietsen kopen in plaats van oude, en mensen die slechtere fietsen kopen in plaats van kapotte en de onderdelen ervan gebruiken. Aangezien de arbeidskosten voor fietsreparaties niet goedkoop zijn, kunnen mensen in plaats van 20 euro te betalen voor een reparatie, een nieuwe 2 kopen voor 30-40 euro. Ze kopen misschien liever tweedehands fietsen. Omdat tweedehands fietsen meestal gerepareerd zijn, hoef je ze niet opnieuw te kopen en te repareren. Sommige mensen houden de kosten voor het repareren van hun eigen fiets liever in eigen zak. Aan de andere kant is een andere reden waarom Nederlanders de voorkeur geven aan de tweede fiets dat als een van de fietsen kapot gaat, ze de andere kunnen gebruiken totdat de kapotte fiets gerepareerd of gerepareerd is. Normaal gesproken zijn jongens- en meisjesfietsen gescheiden, maar hier zijn uitzonderingen, maar niemand lijkt zo’n obsessie te hebben. Want het is mogelijk om mannen op vrouwenfietsen en zelfs vrouwen op mannenfietsen te vinden. Zelfs vrouwen geven de voorkeur aan herenfietsen omdat ze groot en lomp zijn.

Elke Nederlander fietst al van kleins af aan, zelfs kinderen fietsen overdag met hun ouders of als gezin ergens naartoe. Zo brengen ze samen tijd door en gaan ze naar andere dorpen (Dorp). Ze drinken koffie en hun kinderen eten een ijsje. Als de vader werkt en er maar één auto thuis is, kan het zijn dat de moeder de kinderen op de fiets naar school moet brengen. Zelfs met jongere kinderen die niet naar school gaan, wil de moeder tijd doorbrengen met haar kind, dus zit ze op het fietsstoeltje en gaat ze verder met haar dagelijkse bezigheden (boodschappen doen en het dagelijkse moederprogramma). Kinderen beginnen gemiddeld op 3-4-jarige leeftijd met fietsen en er is geen maximumleeftijd voor fietsen, er zijn zelfs 70-jarigen die fietsen. Er is een uitdrukking die Nederlanders zichzelf toedichten: “Nederlanders kunnen al fietsen voordat ze geboren zijn”. Daarom zetten ze hun fietsgewoonten die ze voor hun geboorte hebben aangeleerd ook na hun geboorte voort. In zekere zin zit het in hun genen. Aan de andere kant is de uitdrukking “als ik geen fiets meer kan kopen, betekent het dat ik niet meer leef” ook heel beroemd. Met andere woorden, we kunnen zeggen dat als Nederlanders niet fietsen, hun hart niet klopt. Daarnaast zijn er misschien zelfs mensen die een hartband met hun fiets hebben. Met andere woorden, ze kunnen dezelfde fiets vele jaren gebruiken, als ze niet gestolen worden en het onderhoud niet verwaarlozen, kun je zelfs mensen vinden die dezelfde fiets 40-50 jaar gebruiken. Zelfs fietsfabrieken produceren niet zo lang hetzelfde model dat deze fietsen als antiek worden geclassificeerd. Toont dit niet eigenlijk de loyaliteit van de Nederlanders, zelfs aan hun eigen fietsen?Denk je dat Nederlanders, die zelfs trouw zijn aan hun fietsen, ontrouw kunnen zijn aan mensen die niet van hen zijn?

Soorten fietsen 

De belangrijkste soorten fietsen zijn racefietsen, gewone fietsen (voor dagelijks gebruik), fietsen met manden en hondenmanden, fietsen voor vier kinderen (deze hebben meestal een plastic hoes en zijn weerbestendig) en fietsen met een achterzitje voor één kind. Er zijn ook damesfietsen, herenfietsen, bakfietsen en mountainbikes met brede wielen voor in de bergen. Fietsen met contrapedalen (pedaalremmen) zijn heel gewoon, maar ook fietsen met normale ratelremmen zijn niet ongewoon. Oma (oma) en opa (opa) fietsen mogen niet vergeten worden. Wat is het verschil tussen oma en opafietsen? Normale fietsen zijn zwaarder en sterker, terwijl oma en opafietsen lichter zijn, maar omdat ze lichter zijn, zijn ze niet erg geschikt om gewicht te dragen. Oma fietsen zijn meestal zwart van kleur. Er zijn niet veel alternatieve plaatsen voor boodschappentassen en/of pakjes op deze fietsen. Het is alleen bedoeld om te worden gebruikt om een andere locatie te bezoeken. Als je je kinderen vooruit of achteruit wilt dragen, moet je een zwaardere en sterkere alledaagse fiets kiezen. Volledige gedetailleerde informatie over de types kun je krijgen bij een fietsenwinkel. Omdat er veel mogelijkheden zijn en het noodzakelijk is om te observeren, niet om te vertellen. Voor sommige mensen is het immers belangrijk dat dit een product is dat plezier geeft en aantrekkelijk is voor het oog. Aangezien smaken en pleziertjes van persoon tot persoon verschillen, moet je je eigen voorkeur bepalen. 

Aan de andere kant zijn elektrische fietsen ook heel gewoon in Nederland. Het heeft over het algemeen de voorkeur van ouderen, mensen van middelbare leeftijd en soms jonge mensen. Maar de kosten van nullen zijn erg hoog, er zijn er zelfs die meer kosten dan een auto. 

Hoe kies je de juiste fiets en hoe stel je het zadel af?

Waarom is het belangrijk om correct te fietsen? Want verkeerd fietsen of een verkeerde afstelling van het fietszadel kan leiden tot gewrichtsaandoeningen in ons lichaam. Daarom kun je het beste advies vragen aan de juiste expert. Omdat rijwielhandelaren in Nederland ervaren en gespecialiseerd zijn in dit onderwerp, zijn ze getraind in dit onderwerp en hebben ze de juiste kennis en ervaring. Daarom kunnen ze je vertellen welke fiets en zadelinstelling het beste bij je passen, afhankelijk van je lichaams- en lengteverhouding. Aan de andere kant zullen we proberen om kort samen te vatten wat er in algemene termen moet worden overwogen over zadelaanpassingen: 

Over het algemeen zal het zadel zo hoog mogelijk zijn en zullen de gewrichten onder een bepaalde hoek staan. Kortom, de voetzool zal de grond niet raken, als je deze aanpassing niet kunt maken, zullen de beengewrichten niet volledig openen en zal fietsen vermoeiend worden en zul je meer moeten trappen. Wanneer je het zadel optilt, is het zadel correct afgesteld als het been dat je op het pedaal zet perfect recht is (180 graden) wanneer je de hiel van je voet op het pedaal zet. Verder, wanneer we de zadelafstelling aanpassen, d.w.z. in de huidige gunstige positie, zal de voet die niet op het pedaal staat, d.w.z. de andere voet, waarschijnlijk met zijn tenen de grond raken (d.w.z. hij moet niet precies op de grond staan). Aan de andere kant, als je met je tenen op het pedaal drukt in plaats van met je hiel, en je been bijna recht is in plaats van in een hoek, betekent dit dat je het zadel te veel hebt opgetild. Het is noodzakelijk om aandacht te besteden aan deze instelling. Als je het bevestigingspunt aan de zadelstang markeert met witte tape of metaal, hoef je deze aanpassing niet elke keer te doen, zodat je het zadel niet opnieuw hoeft af te stellen nadat je je exacte positie in het zadel hebt gevonden. Hoe bepalen we of het zadel voorwaarts of achterwaarts is? Hiervoor moeten we onze tenen zien als we vanuit het zadel kijken wanneer we in de trapstand staan, dat wil zeggen in een hoek van 45 graden naar voren, dat wil zeggen met gebogen knieën. 

Deze aanpassingen zijn essentieel om gewrichtsoperaties in de toekomst te vermijden. Als de originele zadelstang van de fiets je verhindert om deze aanpassingen te maken tijdens het aanpassen van de zadelinstellingen, bijvoorbeeld als de stang te klein is bij het aanpassen van de hoogte, is het belangrijk voor je gezondheid om een langere zadelstang te kopen en deze te vervangen. Aan de andere kant moet je opstaan uit het zadel en de pedalen doorgeven om schade aan je onderrug te voorkomen wanneer je over hobbels rijdt. Als je bergopwaarts gaat, kun je door zoveel mogelijk staand te trappen de helling comfortabel beklimmen en voorkom je dat je fiets van snelheid valt. Let op: Als u bij het afstellen van het zadel niet rechtop gaat staan wanneer u een hobbel oversteekt met het zadel omhoog, kan de druk van het lichaam ervoor zorgen dat het zadel naar achteren kantelt, waardoor het frame (waar de fiets de zadelbuis ontmoet) verbuigt en de fiets onbruikbaar wordt. 

Tot slot biedt Nederland ook fietscursussen aan voor degenen die niet weten hoe ze moeten fietsen.  

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.